Darlings

Monday, July 2, 2012

8 Months already

Dah masuk 2 july 2012.  Maknanya dah masuk 8 bulan aku keje kat tempat sekarang. Baru 8 bulan. Tapi dah merasa banyak pahit manis. Jatuh bangun, gelak ketawa, Menangis. Nak tak nak semua tu memang kena hadap & apa yang aku hadap sekarang confirm lah lain sangat sangat dengan dunia belajar. 

Apa yang kau belajar, mana nak sama dengan benda yang kau lalui. Teori & Practical. Dua benda yang beza. Kadang kadang tak do la beza sangat. Setengah benda boleh apply je .

Macam rajin. Tapi satu part tu je la yang aku cat. muahahaha
 Sepanjang aku keje tempat sekarang ni jugak, dah banyak attend interview company lain. Alhamdulillah. Rezeki sentiasa berpihak. Yang paling sayang bila terpaksa tolak offer dari Petronas. 

Even dapat position yang aku interview tu, tapi tiap kali tu lah aku berat hati nak hand over surat resign. Entahhh lah. May be sebab office sekarang ni paling dekat dengan rumah. 

Ralat tak ralat. Aku redha je time tolak tu. Mr Razman pun banyak bagi opinion kenapa aku kena tolak. Even gaji masyuk, tapi faktor lain kena ambik kira jugak. Paling aku tak boleh tolenrate adalah faktor Jammed. Okeh. sebab aku manusia yang paling tak penyabar, So kalau p koje kat PJ, memang hari hari lah aku stress dengan jammed.  Dengan berat hati , aku tolak. 

Tapi aku percaya. Rezeki ada kat mana mana. Bersyukur dengan gaji yang aku ada sekarang. (pada masa yang sama p interview lagi. hohohoho) . 

Atleast kena bersyukur sebab ada keje tetap kan.
Kita tak kan boleh predict untuk future, but at least . Kena ada planning. 
 
Bertahan selagi mampu bertahan , tapi usaha tu penting. Tawakal without usaha is nothing babe. So make sure usaha beganding bahu bersama tawakal..

Bukan bermaksud bila aku p interview tempat lain, aku tak hargai rezeki yang ada. Tapi dalam hidup ni kena ada target untuk maju kan diri. 
 
Salah satu aku suka pasal interview adalah experience. Yang kat mana mana pun kau tak boeleh beli. Dan lagi satu, Confident. Kalau sebelum ni aku takut takut. Sekarang ni aku rasa aku gain confidence sikit compared dengan dulukala. So, sebab tu lah aku suka p interview kot. Dapat ke tak dapat tu soal no 2. Yang penting kau cuba.

Oke? Cukup ler tu membebel hari ni. Membebel pagi esok pulak. Babaiiiii.
 




15 comments:

Unknown said...

g keje ble pakai baju biasa je eh..bestnya..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

keja selagik boley uols
sebab skrng ni susah giler nak dapat keja....ganbare ne

Lyaa Suriany said...

O'gosh,

hari sabtu sempoi jeee akk.
hehe
weekdays kena pakai uniform

Lyaa Suriany said...

@lady ayu.

betul kak.
tak boleh memilih sgt

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

takpe lya, dok lame2 sikit kt situ, gain expereince 1-2 tahun lagi.pastu leh consider tempat lain. =)

Han Hanni said...

ehh..lebih kurang la..kite da 7bulan kje kt opis kite ni.

btw..pj mmg jammed.hari2 hadap jammed.sabar je la..
xpe..rezeki ada di mana2..

ezy.fia said...

hrgai pe yg ade..
=)

asfira aminuddin said...

kenapa tolak offer from petronas?sayang nyee babe. tapi ikut keselesaan u jugak kan. btw happy working babe!

Mila Ahmad said...

sekarang keje bukan senang dpt
bersyukurlah dgn keje sekarang walaupun gaji sedikit :)

muhsin.aminudin said...

keje mengecat ke?? siap orang snap pic lg. cam pose je..

Halo Hasta said...

happy working :)

Maria Menado~ said...

yeke dapat petronas. xmudah nak dipanggil interview. So, tahniah.. pengalaman tu penting. :) seronok dengar orang dah keje.~

Ardini Humaira said...

bestnye keje.. dni nih sarat ngandung nk keje pun tado mood sobss

Cik Suheela said...

keje ngn proton ea???leh dapat diskaun tak bli preve??kih3...keje leklok lyaa ;)

Indah Mulya said...

sis! sis keje ape la? takpe, insyaAllah in the future ade lg ofer yg menarik utk sis tu ^^