Darlings

Friday, October 21, 2011

Acara Masak

Kali ni, bukan aku yang masak, tapi housemate. Aku tukang menyebok, tukang makan dan tukang basuh pinggan. Tukar tukar ler chef nya. Time ni housemate baru balik kerja then semangat nak masak sebab dia beli udang. Aku orang yang paling excited  terlebih sebab udang tu KESUKAAN aku.

Haish sekarang ni terbayang pulak kesedapan seafood. Dah lama tak p Tanjung harapan makan seafood. Kalau dapat ketam ni. Mau nya menjilat jari der.

Back to the topic. Aku seronok tengok orang masak. I learn through observation. Kalau rasa bengap sangat, tanya lah. kang salah resipi kasi malu ajeee.

Mari kita terjah apa yang housemate aku masak kali ni.

Menggoda dak Udang ni
Bukan sebarangan telur dadar oke. Ada mayonis, filamen ketam, udang, cili. Memang lemak berkrim.
Yang ni pun unique sikit. Ada salad, kobis, carrot sardin. mayonis, black pepper. kreatip betul ler diorang ni kan.


 Boleh dikata kan bertuah lah sebab ada housemates yang suka masak. Boleh share resipi kan. Lain negeri lain cara masak nya.  Tak do lah nak masak benda yang sama aje kan. Variasi tu penting.

So, anyone yang ada resipi best best. apa kata. Share aje . Boleh aku tumpang sekaki.







2 comments:

MaiZATuL ASniDA said...

nampak sgt sedap. nyum2. :)

Rin Saharina said...

ouhh,mcm sedapp je.nyummmmmmy :)