Darlings

Sunday, July 3, 2011

Reunion Sofis- Part II



yeah aku tahu agak terhegeh hegeh nak settle kan entry reunion ni. aku ingat tak payah hupdate jek sebab dah agak kebasian. Tapi aku pikir balik. aku kena jugak hupdate. Sebab nanti tak de kenangan lah. Aku kan jenis baca balik entry lama lama. So nanti dah bertahun tahun aku boleh baca balik pasal reunion ni kan.

Tapi aku main hupdate je la kan. sebab ayu jazari dah update agak detail. nanti aku tumpang baca kat belog dia aje la.

1 Day

Gerak dari USM pun dah lebih kurang pukul 1 kot. agak lambat sikit. Tapi janji sampai Scipp kan. Sampai ajek, terubat lah sikit kerinduan kat scipp. Tak ada lah rindu melampau lampau sebab last year lebih kurang tengah tahun tu aku & geng sofis dah p menyebok kat scipp, sempat lah rewang ambik gambar kat scipp.

Sampai aje scipp, p kantin. ada jamuan. Tapi tunggu sofis datang dulu. Kira sempat lah bergosip pelok cium muah muah kat kantin dulu. ada yang tak penah jumpa langsung sejak blah dari sekolah. afta makan makan kat kantin, salam salam dengan cekgu cekgi, Gerak p Dewan.

Sesi opening kan. Time lah jumpa adik adik form 1,2 & 4. Dah habis sesi taklimat, masa untuk LDK pulok. Kira sesi beramas mesra dulu lah kan dengan adik adik. Then sila bersurai balik rest oke kat blok dinamik. Tidur kat bilik tv pun jadi. Masa untuk sesi bergosip dengan sofis pulok. 

Malam nye sesi LDK lagi dengan adik adik. hurm, ldk kali ni focus pada problem adik adik. suruh diaorang tulis je kat kertas tu then pass dekat kakakkakak sofis. Tengah malam nya ada sesi discusing macamana nak solve kan problem diorang.
Tidur pun berapa jam aje. Sebab pukul 4 pagi tu ada qiamulail pulok. hades. kepala memang weng lah nak bangun. sebab tak cukup tidur bebetul lah. tapi gagah kan diri jugak. sebab pikir datang scipp memang untuk motivasi kan adik adik. tapi lain pulok jadi cerita nya.

2 Day

yang ni, sesi LDK je. second day ni memang exhausted sangat sangat lah. pikir kan banyak pulak masalah yang timbul, SOFIS decide nak bawak diri dah. Tapi, ada miracle pulok jadi. so, sofis stayback lagi sebab pikir adik adik form 1,2, 4 dah prepared persembahan untuk closing punya. Tak mau bercerita lebih pasal second day sebab bila ingat balik rasa sesak dada aku.

Malam nya, ada makan beradab &  ada sesi untuk form 5, hala tuju after spm. So, diorang boleh tanya pasal interview ke, scholarship ke, pasal medic ke , anything pasal hala tuju after spm lah.

3 Day

 Last day, hari yang ditunggu. sebab dah penat tahap gilas. majlis penutup. Teharu dengan preparation adik adik. banyak pulak persembahan. Layan jek, dah lama tak tengok persembahan macam tu kan. then last session. mesti lah sesi bergambar kan. sesi yang paling suka . pe kata, kaurang tengok gambar pulok.




 Bye Bye Scipp

Reunion kali ni memang banyak pahit manis. Apa pun. aku happy jek sebab boleh jumpa kawang kawang. ada rezeki jumpa lagi SOFIS .


3 comments:

Syazwan Che Deraman said...

laaa..budak scipp rupenya..
eh.eh.budak USM rupenya..
hehehe

aliza zeke said...

bestlah dpt jumpe kekwn lama :)

Unknown said...

hehe :)